Jednym z Twoich podstawowych obowiązków jako agenta nieruchomości jest pomaganie swoim klientom w składaniu ofert zakupu lub wynajmu nieruchomości które ich interesują, a więc również w pisaniu ofert nieruchomości. Niezależnie od tego, czy reprezentujesz kupującego lub sprzedającego, ważne jest, żeby Twoje oferty były dobrze napisane, wyraźnie przekazywały proponowane warunki transakcji, i były wykonane w sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo przyjęcia ich przez drugą stronę transakcji.
Nawiązywaliśmy już do tego problemu w poprzednim wpisie – przeczytaj go koniecznie jeżeli jeszcze go nie znasz!
Pisanie ofert nieruchomości jest jednak skomplikowane i wymagające, i łatwo jest popełnić błędy, które mogą zagrozić powodzeniu transakcji. W tym wpisie omówimy pięć typowych błędów, których należy unikać podczas pisania ofert nieruchomości.
- Nieodpowiedni tytuł oferty,
- Nieuwzględnienie wszystkich szczegółów,
- Zapominanie o roztaczaniu wizji,
- Nieatrakcyjne ceny lub brak informacji o cenie,
- Brak lub nieodpowiednio wykonane zdjęcia.
Nieodpowiedni tytuł oferty
Tytuł oferty powinien być krótki i zwięzły, ale jednocześnie atrakcyjny i intrygujący, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Unikaj ogólników i sformułowań takich jak “piękna nieruchomość” czy “wspaniała lokalizacja”, ponieważ są one zbyt ogólne i nie wyróżniają Twojej oferty spośród innych. Zamiast tego skup się na konkretnych cechach nieruchomości, takich jak ilość pokoi, metraż czy dodatkowe udogodnienia, aby zaintrygować potencjalnych klientów i skłonić ich do zapoznania się z całą ofertą.
Ponadto, pamiętaj o tym, aby tytuł oferty był zgodny z zasadami SEO. Oznacza to, że powinien zawierać słowa kluczowe, które są istotne dla potencjalnych klientów i mogą być wyszukiwane w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu Twoja oferta będzie lepiej widoczna i bardziej atrakcyjna dla osób poszukujących nieruchomości w danej lokalizacji. Pamiętaj też, aby unikać słów, które mogą być uznane za spam lub nieodpowiednie przez wyszukiwarki, ponieważ mogą one negatywnie wpłynąć na widoczność Twojej oferty.
Według książki Nieruchomościowe Seppuku Macieja Dutko optymalny tytuł powinien składać się z trzech elementów:
- Zwracacza uwagi,
- Informacji o typie nieruchomości,
- Elementu SEO
Przykładowe tytuły które spełniają ten warunek to chociażby “Mieszkanie z antresolą, Kraków, Śródmieście”, albo “Dom z zadbanym ogrodem, obrzeża Warszawy”.
Nieuwzględnienie wszystkich szczegółów
Jednym z najczęstszych błędów którzy robią specjaliści przy opisach nieruchomości jest to, że zapominają podkreślić jej unikalnych cech. Każda nieruchomość ma coś, co odróżnia ją od reszty – przestronne podwórko, nowoczesna kuchnia, albo przytulny kominek. Ważne, żeby podkreślić te cechy w opisie, aby zainteresować potencjalnych nabywców i pomóc im w wyobrażeniu sobie siebie mieszkających w nieruchomości.
Na przykład, jeśli Twoja nieruchomość ma duże podwórko z pięknym ogrodem, pamiętaj, aby wspomnieć o tym w swoim opisie. Potencjalni nabywcy, którzy kochają rozrywkę na świeżym powietrzu lub ogrodnictwo, będą przyciągnięci do nieruchomości z powodu tej cechy. Podobnie, jeśli Twoja nieruchomość została niedawno odnowiona z nowoczesną kuchnią, pamiętaj, aby wspomnieć o tym w opisie. Potencjalni nabywcy, którzy szukają nieruchomości po remoncie będą bardziej skłonni do umówienia się na pokaz.
Zapominanie o roztaczaniu wizji
Oprócz podkreślania unikalnych cech, ważne jest również, aby używać specyficznego, opisowego języka w opisie nieruchomości. Poza tytułem unikaj banalnych słów, takich jak “uroczy” czy “przytulny”. Zamiast tego skup się na używaniu konkretnych, opisowych słów, które dokładnie oddają charakter nieruchomości. Dzięki temu potencjalni nabywcy będą mogli wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać ich nowe mieszkanie.
Na przykład, zamiast mówić o “przytulnym salonie”, skup się na opisaniu szczegółów, takich jak “kominek opalany drewnem, który zapewni przytulną atmosferę w zimne wieczory”. Możesz również opisać udogodnienia, takie jak “duże okna, które zapewnią naturalne światło w dzień”, albo “balkon, na którym będzie można cieszyć się spokojnym popołudniem”. Roztaczając przed czytelnikiem wizję sprawiasz, że rośnie szansa że do Ciebie zadzwoni.
Pamiętaj, że używając specyficznego, opisowego języka, pomagasz potencjalnym nabywcom lepiej zrozumieć, co oferuje nieruchomość. Dzięki temu będą oni bardziej zainteresowani zapoznaniem się z nią na żywo i zdecydowani na jej zakup. Pamiętaj też o optymalizacji tekstu pod kątem wyszukiwarek internetowych – dzięki temu Twoja nieruchomość będzie łatwiej znaleźć online.
Nieatrakcyjne ceny lub brak informacji o cenie
Jako agent z pewnością masz już swoją metodykę określania odpowiednich cen nieruchomości (a jeżeli nie, to polecamy nasz kalkulator z przewidywaniem ROI!), ale jest to punkt o którym musimy wspomnieć.
Innym częstym błędem podczas pisania ofert nieruchomości jest nieodpowiednie przedstawienie ceny. Zbyt wysoka cena może odstraszyć potencjalnych klientów, natomiast zbyt niska cena może sugerować, że nieruchomość jest w złym stanie lub położona w nieatrakcyjnej lokalizacji. Dlatego ważne jest, aby cena była adekwatna do stanu i lokalizacji nieruchomości, a także konkurencyjna w stosunku do innych ofert na rynku.
Ponadto, brak informacji o cenie lub nieprecyzyjne sformułowania dotyczące ceny mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, aby jasno i precyzyjnie określić cenę nieruchomości w ofercie, a także uwzględnić ewentualne dodatkowe koszty, takie jak opłaty za media czy podatek od nieruchomości. Dzięki temu potencjalni klienci będą wiedzieć, czego mogą się spodziewać i czy cena jest dla nich adekwatna. Pamiętaj też, aby uwzględnić słowa kluczowe związane z ceną w tytule i opisie oferty, aby zwiększyć widoczność Twojej oferty w wyszukiwarkach internetowych.
Brak lub nieodpowiednio wykonane zdjęcia
Jednym z najważniejszych elementów oferty nieruchomości są dobrej jakości zdjęcia. Dzięki nim potencjalni klienci mogą zobaczyć, jak wygląda nieruchomość i wyobrazić sobie, jak mogliby w niej mieszkać. Brak zdjęć lub zdjęcia w niskiej jakości mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów i sprawić, że Twoja oferta będzie mniej atrakcyjna niż inne.
Dlatego ważne jest, aby w ofercie znalazły się dobrej jakości zdjęcia nieruchomości, które przedstawiają jej poszczególne pomieszczenia oraz otoczenie. Pamiętaj, aby zdjęcia były wyraźne i ostre, a także wykonane w dobrym oświetleniu, aby pokazać nieruchomość w jak najlepszym świetle. Unikaj zdjęć, na których widać bałagan lub nieestetyczne elementy, ponieważ mogą one odstraszyć potencjalnych klientów.
Ponadto, pamiętaj o tym, aby uwzględnić słowa kluczowe związane z nieruchomością i jej lokalizacją w opisach zdjęć, aby zwiększyć widoczność Twojej oferty w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli łatwo znaleźć Twoją ofertę i zapoznać się z jej szczegółami.
Podsumowanie
Ogólnie rzecz biorąc, podkreślanie unikalnych cech i użycie konkretnego, opisowego języka sprawi, że Twój opis nieruchomości stanie się bardziej angażujący i atrakcyjny dla potencjalnych nabywców. Skupiając się na cechach wyróżniających nieruchomości, można zwiększyć szanse na przyciągnięcie zainteresowanych nabywców i ostatecznie dokonanie sprzedaży.
Jeżeli jeszcze nie testowałaś/eś najnowszego AI do generowania ofert nieruchomości, to jeszcze teraz możesz zrobić to za darmo!